2016年

  • Naka, S., & Katayama, J. (2016). The Effect of the Task Type for the Distraction Effect. 56th Annual Meeting of Society for Psychophysiological Research.
  • 廣瀬眞理子・高岡しの・庭山和貴・加藤美朗・松見淳子 (2016). 自治体と協働する地域発達支援―青年期発達障害者家族へのコミュニケーション支援プログラムの開発―混合研究法によるアプローチ 第2回日本混合研究法学会学術集会.
  • 緒方昭子・村上生美・伊津美孝子・田中晶子・籔内順子・高橋友子 (2016). 基礎看護技術に導入したタクティールケアの効果 第42回日本看護研究学会学術集会.
  • Yasueda, T., & Ogawa, H. (2016). Movement-compatibility effect for the self and other people’s names. The 31st International Congress Psychology.
  • Ueda, M., & Katsurada, E. (2016). The development of empathic behaviors in Japanese toddlers. The 31st International Congress of Psychology.
  • Tanimukai, M., Akazawa, J., & Katsurada, E. (2016). Patterns of Affective Relationships and Quality of life among Institutionalized Children in Japan. The 31st International Congress of Psychology.
  • Takaoka, S., & Tanaka-Matsumi, J. (2016) . The Relationship of Humor Styles and Psychological Well-being. The 31st International Congress of Psychology.
  • Oguni, R. (2016). Effect of strength approach on strength knowledge and use in children. The 31st International Congress of Psychology.
  • Niwayama, K., & Tanaka-Matsumi, J. (2016). Effects of class-wide positive peer reporting on social skills and school liking of 4th grade children. The 31st International Congress of Psychology.
  • Mitsufuji, Y., & Ogawa, H. (2016). The contribution of personality impression to face-voice integration. The 31st International Congress of Psychology.
  • Minoura, Y., & Narita, K. (2016). Examining the test–retest reliability of the state and trait version of the Two-Item Self-Esteem Scale. The 31st International Congress of Psychology.
  • Fuseda, K., & Katayama, J. (2016). Effects of physical attractiveness of the opposite sex on heartbeat evoked potential in men. The 31st International Congress of Psychology.
  • Kobayashi, M., & Kawaguchi, J. (2016). She is less attractive because I forgot her: Forgetting leads to devaluation of faces. 6th International Conference on Memory.
  • 林朋広・佐藤暢哉 (2016). Effects of lesions of the retrosplenial cortex on tracing the learned route in the environment with small change. 第39回日本神経科学大会.
  • 庭山和貴・松見淳子 (2016). プロンプトによる教師の注目の増加が通常学級に在籍する自閉症スペクトラム障害のある児童の授業参加に及ぼす効果 行動分析学研究, 32, 55-62. (査読有)
  • 加藤美朗・嶋﨑まゆみ・松見淳子 (2016). スミス・マゲニス症候群の行動問題に対する理解と発達支援の検討 発達心理学研究, 27, 243-256. (査読有)
  • 箕浦有希久・成田健一 (2016). 2項目自尊感情尺度を用いた状態自尊感情の測定―実験的に操作された場面想定法による妥当性の検討― パーソナリティ研究, 25, 151-153. (査読有)
  • 佐藤暢哉 (2016). 共感性研究に齧歯類を対象とすることの意義 ―神前・渡辺論文へのコメント― 心理学評論, 58, 295-298. (査読無)
  • 小國龍治・大竹恵子 (印刷中). 児童用強み認識尺度と児童用強み活用感尺度の作成及び,信頼性と妥当性の検討 パーソナリティ研究. (査読有)
  • 大竹恵子 (編) (2016). 保健と健康の心理学―ポジティブヘルスの実現 ナカニシヤ出版.

カテゴリー

アーカイブ